tisdag 26 februari 2008

Framtidsplaner och ett fynd.

2 dagar kvar till lovet!
Ska bli as-skönt med ledighet, men jag är redan nu så trött att jag ksk skulle kunna råka missa bussen imorgon... ;)
Nåja, alla prov och förhör och redovisningar är då gjorda, har bara ett utvecklingssamtal kvar, vilket blir på torsdag, på tyska-timmens första halvtimma. Haha, jag har riktig flax ibland!

Funderar vidare på min framtid nu, idag gick jag förbi solstrålen Maud, SYO:n, och hon skulle hjälpa mig lite grann på traven (notera ordvalet). Jag är en riktig härmapa, jag fick höra av Sofie att hon fått hjälp, någon kryssa-i-grej, och tyckte att jag också kunde behöva lite råd.
I alla fall så bokade vi tid måndagen efter lovet, jag måste gå lite tidigare från idrottslektionen, men det kändes inte som någon förlust, då vi har längdskidor på schemat.
Fick också en bok med förteckning över en hel del yrken och utbildningar på högskolor/universitet. Kändes kul att läsa att det troligtvis kommer att råda viss brist på arkitekter om 5 år, och samma sak gällde läkaryrket. Veterinärer finns det däremot en del av...

Boken jag fick tror även på att Hippologer kommer att vara eftersökta om 5 år. Den utbildningen ligger på 2 år, och OM jag inte skulle ta mig in på läkare, veterinär eller arkitekt så kanske jag tar 2 "friår", utbildar mig till hippolog, och sedan söker in igen... Kan vara en idé!

Jag är ju av den meningen att mars är en vårmånad, men hela min klass är emot mig i den här frågan. Därför vill jag bara säga det väldigt tydligt här; MARS ÄR EN VÅRMÅNAD!
Och det är jag mycket glad över, för det innebär att det snart ÄR vår. Och våren är en sååå mycket bättre årstid än vintern!

Hittade billiga filter på Tradera, så nu har jag ett polfilter åt Tamron-objektivet. Lite dumt att investera i utrustning till det objektivet, men wtf. Vet inte om jag kan köpa mig något bättre för tillfället, måste ju ha råd med grejor åt den lilla Boel! ;)

Ringde Konsum idag, de ville allra helst ha någon över 25 år, men sa att jag kunde lämna uppgifter ändå, eftersom att de inte fått tag på någon än. Kan gå, men problemet är ju att jag inte har alltför stor plats i schemat när det gäller att jobba... Nåja.

Inga kommentarer: