torsdag 31 januari 2008

Aldermarin.

Det är fortfarande inte klart vem Jänta ska få dejta nu till våren.
Arne kom förbi nere i stallet idag och nämnde att han funderat på Hallsta Lotus. Den finaste av Järvsöfaks-hingstarna, om man frågar mig. Så det var jag inte negativ till, även om jag fortfarande föredrar Bokli Balder.
Tyvärr vet ingen av oss vart Bokli Balder ska stå, förmodligen åker han hem till Norge, och då lär det ju bli dyra transportkostnader = ingen liten Balder-bebis för Jäntas del...
Andra kandidater jag klurat på är Brännapål (nej, sa ägaren, för dåligt psyke), Clay (än så länge ett nej, för att han inte presterat jättebra hittills), Åkre Lurifax (som nog inte skulle vara tillgänglig i år) och så den som jag glömde bort namnet på; Aldermarin.
Denne vann ju ett v75-lopp för ngn vecka sen, har Alm Svarten bak i stammen, och även Pilmin. Han är dessutom ingen liten plutt, utan mäter hela 159 cm över havet. Tror jag ska nämna honom för ägaren, se om det ksk kan bli något!


Just ja. Jänta och jag skuttade idag, tillsammans med Magda & Mira. Jäntan var jätte-jättefin, otroligt 3vlig i formen och asfin trav, och naturligtvis hade hon världens sug på hinder. QL! :)

Inga kommentarer: