tisdag 16 februari 2010

Jag är så inte bra på det här just nu.

Nej, som rubriken lyder, jag är verkligen ett misslyckat fall inom bloggningen just nu.
Jag kan skylla ifrån mig på mycket jobb (ja, jag jobbar "dubbelt" hela veckan) och en hel del hästande sammanslaget med simningen och vardagsbestyr. Jag har helt enkelt inte tagit mig så långt som till datorn, och inte ens nu kan jag sitta här särskilt länge. Jag är hemma på lunchrast och ska alltså ut och köra posten typ... nu!

Lördagen med proffstränaren var en nyttig dag! Boel visade sig ha lite känningar i kotorna fram, så hon får ta det lugnt framöver. Turligt nog fanns det andra händelseutvecklingar som höll humöret uppe, bland annat det fina framsteg hon fick av den nya skoningen (tvärtåat fram, korta tår runt om, långa brodd). Brodden får vi nog dra ner på i längd, och så ska det ändras en del i körningen när hon ska börja gå fort igen, men det får jag förklara när jag har mer tid över.

Jag fotade Jänta i paddocken i söndags, och damen fick även visa upp sig lite för Nina, som också hade med sig kameran. Jag såg nu på Facebook att hon varit snäll och skickat lite bilder, inte bara på Jänta, utan på oss båda två. Alltid trevligt att ha bilder på sig själv och hästen, ofta är det ju jag själv som står bakom kameran, inte framför...

Nu var tidsfristen slut, nu bär det av ut med postbilen. I eftermiddag väntar en arbetsplatsträff, ett simpass med teknikgruppen och så är tanken att jag ska köra Älva en tur på kvällen. Fullt upp!

Inga kommentarer: