onsdag 28 maj 2008

En besvikelse och

*suck*
Jänta var inte dräktig vid kollen i måndags. TROTS att hon tydligen haft ett bra ägg...
Jag ser det som att Lome Kongen är fel för henne. Eller som att hon är klar i aveln. Då kan jag köpa henne och ha henne som ridhäst ett eller två år innan jag betäcker med Bokli Balder. För med honom vill hon ju ha ett föl! ;D
Hur som helst blir hon alltså borta drygt fyra veckor till, vilket förstås är riktigt, riktigt trist... "/
Ska springa förbi och hälsa på henne nästa fredag, då det är tävlingen på Kågedalens Ryttarförening, bara jag får tid över.

Jag har nu hittat mitt blivande avelssto som jag ska använda inom halvblodsaveln (till att börja med ska jag ju bara ha ett sådant). Valentina xx heter hon, fullblod, svart. Hon ser inte mkt ut för världen, men det gör detsamma. Hon är inte för gammal, och inte för dyr. Och så är hon dessutom redan betäckt, med hen hingst som heter Bellario.
Fanns även en Luisa, på samma sida, men hon var en -95... Snyggare, men som sagt rätt gammal, lite dyrare, och dessutom hela 169 cm i mkh. Det hörs rätt stort...

Min älskade körlärare Jossan, som var hästintresserad, har flyttat tillbaka till Piteå... Suck.
Istället fick jag Desiree, och jag har nog aldrig kört så dåligt som jag gjorde i tisdags. Usch och blä, så nervös jag var. Inte blev det bättre av att hon verkade så arg!
Nåja. Är smått stressad inför uppskrivningen oxå, som är den 11 Juni. Jag har fortfarande 2 rep-faser kvar, och så sluttestet. Huvva, det kan bli tajt. Uppkörningen är den 24 el. 25, och det kan oxå bli rätt trångt om jag ska hinna... Ni får hålla tummarna!

Avslutar här med en liten bild på Malå i kvällsljus, från i lördags då Eurovision gick. Oj så skönt med sommar!

Inga kommentarer: