onsdag 21 maj 2008

Ett tag sen sist!

Nu var det ett rätt bra tag sen jag skrev i bloggen sist.

En del har hänt.
Mira har debuterat på tävlingsbanorna, i Arjeplog blev det, på inbjudningstävlingen de höll den 10 maj. Det slutade med 4 fel i 0.90 m, och utvägrad i 1.00 m. Mira skötte sig exemplariskt! Iaf med tanke på hur hon kunnat vara! Det blir jättekul att se henne senare i sommar, tänk i augusti då hon fått lite mer rutin och hoppning i sig... Det kan bli gode fint!

Jag har varit på ponnytävlingar i Umeå, dregglat över Hippologums fantastiska stall och ridområde, och naturligtvis över de fina ponnierna som var där och tävlade. Det fanns klasser ända upp till MsvB, och just de klasserna var väldigt intressanta att se. För mig blev det ett uppvaknande. Man har ju nämligen ingen större erfarenhet av finare ponnier, så när de kom in och hoppade runt där på riktigt höga höjder ändrades min syn på dem. Riktiga atleter, och jag kan lugnt säga att det är riktiga formel 1-bilar ungarna kör omkring med på tävlingsbanorna.
Ponnyn på bilden, t.ex. Calle Kvalster, hette han, efter Szkopul... Den hingsten är ganska så fin, om vi säger så. Och avkomman visade sig vara en riktig studdsboll!

Träffade på föräldrar som ville köpa bilder, så nu har jag fixat upp en liten hemsida där jag kan visa upp bilder i större format, och skickat iväg första svängen med bilder till Jokkmokk. Ett jättefint ekipage förresten, på bild här bredvid.
Ska även skicka upp bilderna till Arjeplog, är inte lite försenad med dem...

Jänta är fortfarande kvar i Skellefteå, men jag hoppas att hon och Liten kommer hem snart. Det är tomt utan min tant...
Embla är förresten det senaste namnförslaget, och jag måste säga att det fallar mig fint i smaken. FarmEmbla. Jajjemän, det kan nog bli bra!

Boel är i växten, så hon har fått vila i snart över två veckor. Kände mig klok som ställde av henne, för hon sköt i höjden bak på bara en vecka, och jag tror hon är närmare Furres höjd där nu. Då är det bara framdelen som ska hinna ikapp...

I helgen var det tänkt att Adam Tensta skulle spela i Lycksele, men det blåstes tydligen av. Lite trist, hade varit kul att göra ngt sådant en lördag kväll istället för att driva runt i döda Malå. Men, ingen större skada skedd, killen ska ju på Pdol i sommar!
Jag är ju inhyrd som chaffis då, iaf på dit och hemväg. Måste alltså få körkortet på första försöket... Ingen press här inte! Det blir till att jobba med teorin en hel del, för körningar får jag inte mkt av. Jag tror att körskolan vill bli av med de som redan skrivit provet, så de får jättemånga körningar nu innan lovet börjar, och därför blir jag utan... Men det är lugnt! Jag har skrivit upp mig på listan över de som kan köra under sommaren, så det ska nog ordna sig.

Idag hade vi terminens sista matteprov, och det kändes riktigt skönt! Det gick rätt bra oxå, tror jag. Nu ska jag bara lämna in svenska-uppgiften, redovisa kemin och göra ett fysik-prov (inget bestämt datum än), sen är allt klart inför sommarlovet! :D

Något mer vet jag inte om jag hade på hjärtat just nu...
Jo, en sak! Mamma var nere på anställningsintervju i något som heter Knislinge, 1 mil från Kristianstad, och hon fick jobbet! Hon har inte tackat ja än, men jag ska peppa henne till tusen. Synd att jag inte kan flytta med, men om något år går jag ju ut och då kan det vara 3vligt att kunna åka söderut och faktiskt ha någonstans att bo! ;)

Inga kommentarer: