måndag 16 mars 2009

Några rader bullshit.

Hoho, kan det bli mindre vårigt?! Droppar från taken, fåglar kvittrar, barvägen är framme och... hästarna lossar mängder med hår... -.- Plus att det klobbar fruktansvärt när man rider/kör. Våren har sina nackdelar, den med.

Boel slog av sig en sko i senaste snabbjobbet, men turligt nog kommer hovslagaren på onsdag, så det blir inte någon längre viloperiod, vilket är bra. Den lilla råttan håller på att gå ner i vikt, men hon måste ständigt underhållas. Å andra sidan verkar hon växa (igen...!?) så det kan vara bra att hon får ta det lite lugnare. Svårt med unghästar och denna ständiga balansgång...
Jag hade ju egentligen tänkt att hon skulle få starta i ett av Skelleftetravets babyrace, men det vette tusan om hon hinner bli klar för något sånt. Baron trodde jag skulle kunna vara med men efter ett snabbjobb för någon helg sedan fick jag tänka om. Vad som riktigt störde honom är svårt att säga, men travade bra gjorde han inte. Lite bättre gick det väl i det senaste snabbjobbet hemma, men ja... Vi får väl se.

V75 på lördag blir kul! Ett lopp för svenska kallblodseliten med Järvsöfaks, Åsajerven, Lundås Emelie, Aldermarin, Faksen J:r, Moe Tor och många fler. Fullt startfält med 15 hästar dessutom! Faksen lär ju vinna, men han möter rätt tufft motstånd i Åsajerven som har 4 raka segrar bakom sig. Det blir spännande att se!

Skoter-VM om två veckor! Tyvärr ska jag ju göra högskoleprovet under dagen och missar allt action i backen (jättekul att fota sånt!), men det lär ju vara drag på kvällen också, om än en annan typ av sånt...
Högskoleprovet blir intressant att göra. Jag ska försöka jobba lite med det via internet, men sånt kräver ju ett visst mått av disciplin, får se om jag har nog av sånt.

Suck. Jag har defintivt tappat bloggar-andan. Jag får återkomma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har tappat din sociala anda också Tove. Vars fan var du i helgen!?? vavavav?!?!