onsdag 25 mars 2009

Kommer jag att dö i förtid?

Min stackars, hela 18½ år gamla kropp har givit upp helt. Det värker i knäna, huvudet, öronen (fast de hör ju lixom ihop med huvudet) och nacken och jag kan inte låta bli att undra om jag kanske blivit reumatisk i förtid. Eller att skelettet kanske har börjat vittra? Jag känner mig i alla fall gammal och trasig. Ljus och ljud är bannlysta från min omgivning och jag försöker med en sån där värmekudde få bort smärtan i nacken. Jag lyckades nämligen på ett synnerligen klantigt sätt få en snöklump (som föll från ett tak) i nacken, och även om man tror att snö är så lätt och luftigt så gjorde det ont som F*N! Och det gör det alltså fortfarande. Jag hatar vintern.

Jalle vann i måndags! Här finns artikeln, och jag ska försöka få upp någon till bild på honom. Det var rent av fantastiskt att se och jag vill lova att efter det upploppet höll pulsen i sig ett bra tag. Jag råkade dessutom hamna bredvid Stenmark och hans skrikande vänner, så adrenalinet slog in rejält.
Efteråt snabbjobbades Furre, och jäklar så fin han såg ut! Bra travade han också, första varvet gick i 40 tempot, andra 34,5, allt utan käk. Furre är klurig, det är svårt att se att han faktiskt ökar tempot, och när travet dessutom flöt så bra oavsett tempo... Det kan bli riktigt roligt att se honom i sommar.
Den planerade årsdebuten för honom är den 25 april i ett 5-åringslopp på Umåker. Trevligt nog så är det en V75-dag, så man kan nog få se fina hästar i de övriga loppen också.

Nu på lördag är det högskoleprov och skoter-VM. Högskoleprovet är väl mindre trevligt att se fram emot (även om jag faktiskt tror att det kan bli lite roligt ändå!), men arrangemanget på kvällen ska man väl inte klaga på. Det kan bli en något dryg helg, men det är bara att bita ihop! Till veckan har vi sedan en friluftsdag, som jag kommer att stå över, så antingen blir det en ledig dag eller så åker vi in till Umeå för att titta på balklänningar (fast jag ska inte ha en sån där typisk).

Nu ska jag försöka leta reda på lite Alvedon så att jag får någon sömn inatt. Yey för tabletter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är alltså sjuk på riktigt! Vi trodde du fejkat ihop en historia för att få vara hemma och mysa. Hoppas du krya på dej (och jag håller med, fy fan för vintern!)