måndag 26 november 2007

Rensning av fisk slår alltid tillbaka!


Såå...
Nu blev det ju som jag förutspått, jag håller inte igång bloggen! Fy mig! Skärpning omedelbart...

Har hänt en del sen sist; Furir startade i Skellefteå onsdag den 21 november, och den 24 november åkte jag och Snurr ner till MRK för lite hoppning a la träningstävling...
Starten i Skellefteå gick fint, Furre kom in fyra på 35,2, vilket gav 5500:-. Inte helt dåligt. Vinnaren blev förstås Ulvsås Elvis, fy satan vilket driv i steget den hästen hade!! Hur som haver var underlaget lurigt, och kusken tyckte att Furre nog behövt längre broddar för att kunna ta i ordentligt. Får se om det blir någon fler start i år, men i sådana fall blir det längre broddar, för nu har väl de flesta banor lagt om till is...
Träningstävlingen gick oxå fint, jag och Snurran tog oss runt felfritt i 80:n och "blev två". Haha, kändes löjligt, det var bara jag och en annan ("vinnaren") som tog oss runt felfritt i båda faserna. Jänta var spänd men heltaggad till tusen, och tappade tyvärr galoppen, så det är jag väl mindre nöjd med, men hon hoppade "hääätte-tjiiiint", och var gudomlig i all övrig hantering, så jag är jättenöjd ändå... :)


Idag hade vi simning på schemat, och sådant är inget jag säger nej till. Vattnet är utan tvekan Guds bästa uppfinning (inte för att jag tror på honom, men någonstans ifrån ska det ju ha kommit...).

I vatten trivs jag som fisken i vattnet, så det borde göra mig till en fisk. Vilket det inte gör, för det finns inget som jag blir mer illamående av än fisklukten! Vi fick sill (eller något) till middag idag, orensad, så då blev jag alltså tvungen att först och främst stå ut med lukten, men även rensa bort de största benen!! Skandalöst!
Att äta ska vara ett nöje, så vem i all världen har kommit på att man ska servera obenad fisk?! Att sitta där och peta i tio minuter innan man kan börja äta för att slippa sticka hål på matstrupen, det förstör ju hela konceptet med måltiden!

Idag skedde även en annan världsomvälvande sak. Efter att jag kommit hem och plågat mig själv genom middagen var jag, Tove, den obesegrade mästaren i att hålla igång alla timmar på dygnet, helt och fullkomligt utslagen. Mellan sex och sju låg jag som en annan valross under täcket i sängen och... Ja, jag sov inte ens, så trött var jag!
Det måste ha varit rensningen av fisken som gjort slut på mina krafter.

Jag ska sätta en kom ihåg-etikett i kalendern, så jag fortsätter att klåta ner mojs här.

Inga kommentarer: