onsdag 14 november 2007

Vrede.

Jag vaknade idag tio minuter för sent, och därmed lades ytterligare 5 timmar till min frånvaro (har 18% men alltihop är giltigt, har tagit ledigt...). Jag hörde med Kent om han skulle köra bil, men nej, han skulle mönstra, så då stod man där utan skjuts till Auswitz. Jag grämde mig inte alltför länge, utan tänkte lite smart att ja! Jag kan ju faktiskt åka med den där bussen som skulle köra föräldrarna till skolan på kvällen, kl.17.15, då blir jag ju närvarande de där 2 kvällstimmarna.
Men ICKET! Efter att ha stått från 10 över 5 till 25 över så fick jag klart för mig att Sandbacka inte alls skickat eller fixat en buss!!
Så då fick jag alltså 7 timmars frånvaro! Varför?! För att snål-Malå och snål-Skabbisjaur inte kan skicka fler bussar mellan!
Hela min fina veckoplanering gick upp i rök, jag hade ju tänkt vara på skolan hela onsdagen och sedan kanske råka missa bussen på torsdag istället. Vilket skulle ha gjort det lättare att åka till Ytterberg. Men, men.

Jag missar inte Grey's Anatomy-maratonet som är ikväll (Sarah har verkligen smittat ner mig), och sen får jag väl försöka hålla mig på skolan i fortsättningen.
Men vet redan idag att jag ska ta ledigt nästa onsdag, Furre ska ju starta i Skellefteå då, är det tänkt.
Nåja. Får väl kanske höra med lärarna hur jag ligger till nu...

Är fruktansvärt sugen på hästköp just nu. Finns jättemånga fina kallblodstravare med fina stammar ute just nu, och jag kikade just in på Kågedalens Stuteris nya hemsida, där Skaffer Brunen fanns... Åh, så läcker!
Men Bokli Balder är fortfarande my number 1.

Känns som att jag inte använder kameran nog mycket, jag har inte fotat ordentligt på evigheter! Jag skyller på den tråkiga årstid vi befinner oss i nu. Mörkt och kallt, överallt.

Inga kommentarer: