måndag 5 november 2007

Skolstart.


Idag var första skoldagen, kändes lite tungt på morgonen, och jag var frestad att råka försova mig. Men, disciplinerad som man var steg man upp och gjorde sig i ordning och åkte med den proppfulla bussen till Arvidsjaur. Och råkade ta en tröja istället för idrottsbyxorna. Otur där, lyckligtvis fick jag låna och kunde vara med då vi spelade handboll.

Vi fick tillbaka våra matteprov, och jag är rätt nöjd. Maxpoängen var 20/13, själv fick man 19/8. Rätt surt, MVG låg på 26 poäng, men då behövde man minst 9 vg-poäng till det. Osis.

På väg hem tappade jag lokalsinnet helt, i mörkret kände jag knappt igen Springliden. Det var lite läskigt, får jag erkänna, och ett tag undrade jag om jag kanske lever i en drömvärld och plötsligt vaknat upp till den riktiga världen... Haha, man har nog sett för mycket psyk-filmer!

Isabelle i min klass har börjat spela innebandy på måndagar, för någon vecka sen var jag hemskt sugen, men nu... Nja, det kändes bara inte som prio 1 längre, simmar hellre.
Idag gjorde jag varken eller (alltså spelade inte innebandy och simmade inte). Kom hem, åt middag, gick till datorn... Spanade efter objektiv, och kom sedan, väldigt plötsligt, ihåg att pappa har ett stativ. Så då ägnade jag en del tid åt att leta upp det, men då saknades förstås en liten "plopp". Nåja. Får se om det kanske går att köpa till.
Pallrade mig ut för att fota lite ändå, och, om inte annat, bara gå en sväng.
Fotandet gick ju förstås inte speciellt bra (kolsvart ute nu, man har inte en chans utan stativ), men det var skönt att röra på sig.

På onsdag ska Magdatjo låna kameran och fota lite, så jag ska plocka ihop sladdar och objektiv, sen ska jag sätta mig med matte-läxan och jobba stenhårt tills det blir sängdags. Kan jag ju intala mig själv. ;)

Inga kommentarer: