lördag 17 september 2011

Sångboksmiddagen 2011.

Kom hem från Sångboksmiddagen för bara en liten stund sen.
Det var väldigt roligt och förhoppningsvis fortsätter mina amöbor till klasskompisar partaja och ha kul resten av natten. Själv är man ju gammal och grå och vill gå och lägga sig tidigt...
Nej, läget var väl snarare så att jag behövde komma in till centralstationen lite tidigare för att hitta rätt ut till Knivsta sen. Det går ju massviss med bussar och tåg åt alla håll och kanter, så jag var lite orolig att jag skulle hamna på fel transport. Det hela gick utan misstag och jag tog mig hem helskinnad.

Jag kom dit i godan tid och köpte mig en sångbok med en hel drös av roliga sånger. Oanständiga, anständiga, ständiga, punsch-sånger, världsliga visor och vocalis terminalis är några av kapitlena i boken. Inne på själva middagen fick vi lära oss grundreglerna i middagsätande, men även klädkoder. Och så fick vi ju riktigt god mat förstås! Vilket för övrigt inte var mer än rätt eftersom vi betalat 270 kr för det.
Under efterrätten, en underbar kladdkaka, fick vi skriva lite i varandras sångböcker. Man fick skriva precis vad och hur man ville, men jag satt bredvid en tjej som var vice ordförande i Ultunas studentkår och hon berättade att de alltid rimmade när de skrev i varandras böcker. Gissa om jag gick igång på det!
Jag smsade genast Sarah och beställde lite påhittiga dikter och började genast traggla egna rim. Just när jag skrev ner alla så kände jag mig onekligen som ett poetisk geni, vilket jag nog skrev ner i någon bok också (...), men imorgon kommer jag nog vilja återgå till säkrare marker med biologi som huvudämne. Jag vet, av tidigare erfarenheter, att poesi inte är min starkaste sida.

På den här middagen haffade jag även Michelle Alexius, hon som, tillsammans med sin mamma, har Bork Olle! Ja, hon går i min klass! Ja, världen känns liten!
Jag berättade hur duktig jag tycker både hon och hästen är och hoppas att hon fortsätter på kallblodsspåret. Och att många fler hakar på henne förstås! För kallblodstravaren är ju den bästa rasen, det är bara väldigt många som inte vet om det än.

2 kommentarer:

Magdalena sa...

"För kallblodstravaren är ju den bästa rasen, det är bara väldigt många som inte vet om det än." I hear you, girl, woohooo! ;P

Nina sa...

Nu när du bor så himla långt borta, så vore det roligt med lite mera bilder.
Med spänd förväntand.... :)