söndag 19 juni 2011

Scoooore!!!

Ingen "stolpe in" utan en vinst rätt i krysset! Precis som det ska se ut!

Furir tampades med duktige Mana Grabben över upploppet.

Furir och Per defilerar med täcke, krans, rosett och blommor.

Pärlan på väg tillbaka till stallet, där det bara blev ett kort stopp innan han fick jogga iväg till dopingen. Det är lite trist när hästarna måste dit, man vill ju helst plocka av i lugn och ro, klappa och duscha av de, men det är viktigt med dopingtest, så man ska inte klaga över det.

Lite dramatik i loppet blev det, varvet från mål. När Myllarfaks kom gående i tredjespår började Per och Furre gå ut bakom, men Mana Grabben kom väldigt snabbt bakifrån och blev störd av "vårat" ekipage, som inte var ute helt i tredjespåret. Jag håller med om att det var trångt och kanske även om bötfällningen, men att det skulle bli diskning (som det var tal om)... Näe.
Mana Grabben fick för övrigt en betydligt bättre rygg i Furir, för Myllarfaks var inte särskilt bra för dagen och kom sist i mål.

Det gick lätt att köra hem sen, trots att jag fick ta en omväg (vidrig omläggning mellan Arvidsjaur och Älvsbyn) och inte var i Malå förrän 2 på natten. Jag kände mig som en Soda Streamer från Furirs lopp till Abborrträsk, och allt är roligt när man är så lycklig!

Nästa helg startar Baron i Sprintermästaren på Skelleftetravet (så då får Baron förhoppningsvis en egen krans ;P) och veckan därpå är det semester och Borlänge på schemat för min del. Oh, härliga liv!

5 kommentarer:

Magda sa...

Fina bilder, som vanligt. Jag stal de två översta (som vanligt?). :)

Anonym sa...

Tjena!
Jobbar du med tidningen fredagmorgon, också?
//Micke

Tovig sa...

Jag gjorde inte, däremot Olov! Sry för sent svar, hoppas det löste sig!

Anonym sa...

Lugnt!
Jag var på en gästnatt i Malå. Var sugen på lite morgonläsning, bara...
//Micke

Nina sa...

Heja heja