söndag 22 maj 2011

Mini-semester, Elitloppet, regntäcken... Sommar!

Måndag morgon och jag är ledig resten av dagen!!! Helt ledig till på onsdag morgon faktiskt! Det känns som en mini-semester. Och jag var sugen på att åka till Vindelälven och fota lite... Om det är fint väder ikväll blir det nog så.

Jag kände mig faktiskt lite spak imorse när jag klev upp för att jobba. Det blev inte mycket sömn inatt. Pappa hade 50-års kalas igår kväll och innan allt var bortstädat och hemkört var klockan närmare 10, och innan jag somnat hade den nog blivit 11.
Fastrar och farbröder kom på besök, liksom farmor, och så hade en del grannar och vänner bjudits in. Det var nog egentligen ett ganska lugnt kalas, men för en lantis som jag var det tillräckligt med folk. Största delen av tiden åt vi (det blir ju lätt så...), men jag, Judith, faster Åsa och hennes man Christer (eller Chrille) brände bort lite när vi buggade och twistade och gjorde lite 70- och 80-talsmoves! Och kanske lite 50-tal också?

Igår var även sista dagen för täckesrean på Hööks. Undertecknad glömde förstås bort att beställa, och nu sitter jag och letar efter andra täckesreor, men det ser ärligt talat mörkt ut. Däremot hittade jag ett roligt täcke hos Haglunds som man kanske skulle ha bara för att det är så somrigt?
Det är ju ändå slutet på maj! Sommaren är faktiskt, om man ska gå efter kalenderbilderna, officiellt här!

Med sommaren kommer Elitloppet, och även Elitkampen! Ingen Bork Odin med i startfältet, och inte heller Norheim Faksen. 2 finnar, Hallsta Lotus förstås, Åsajerven, Feseth Lynet och Moe Brage. Och några till förstås, men ingen Farmfurir eller Farmbaron. Inte än. ;)
Var inte så imponerad av startfältet och världen kommer inte att gå under för att jag inte får se djuren live i år.
Själva Elitloppet hade väl däremot varit lite roligt att se, men förra året fick jag stå och hoppa för att se ner till banan. Jag inbillar mig att jag är av medellängd, men på Solvalla kändes det som att jag var huvudet mindre än de flesta. Och när just Elitloppet gick kom ju precis alla ner på publikplatsen. Man skulle ha haft en pall att stå på.

Furir startade på V75 i lördags och blev 6:a i loppet efter Stamping, Rino Dox, Myllarfaks, Voje Nido och Clay på tiden 26,5. Jag minns inte exakt hur det var, men det är visst bra att han inte tjänar för mycket pengar nu, annars kommer han över tilläggsgränsen i något lopp... Undra om det var Fördel Boden? Eller något annat. Det är där minnet sviker.

Nu ska jag gå och lägga mig en stund, ta igen lite sömn. Sen måste jag traska ner till bibblan och skamset lämna igen en ljudbok som förmodligen skulle ha varit återlämnad förra veckan...

3 kommentarer:

Magda sa...

Så gulligt täcke! Fasiken att jag redan har täcken... meeen, det är ju aldrig tokigt med ett i reserv! ;)

Tovig sa...

Jag behöver då ett till! Insåg när vi skickade Major att det inte finns något bra kvar till Snurran. Vet dock inte om hon riktigt passar i blommigt... :S

Magda sa...

Boel passar i allt. :)