tisdag 10 maj 2011

Ska man hoppas på en tidig sommar?

Det har blivit sommar! Sommar som i 20 plusgrader, strålande sol och blå himmel.
Har jag nämnt att vi inte har AC i postbilarna?

Nej, jag skojjas bara, jag är jättenöjd! Det är synd att man måste jobba när man helst bara vill ligga i gräset (som har blivit lite grönt) och slappa. Tur att jag ska ha hela 2 veckors semester i sommar då jag kan göra som jag vill! HAHAHA!

Ikväll är jag ledig från typ allt, så jag har tänkt ta min Kepler och sätta mig på altanen och sola benen. De behöver i sanning lite färg! Och Kepler... Mhm! Jag lyssnade ju på den andra boken, alltså Paganinikontraktet, först men nu har jag letat reda på den första, Hypnotisören, och börjar redan sura över att det bara finns två böcker. Än så länge. Hoppas de skriver en tredje. Snabbt.

Jag skulle ju ladda upp lite bilder på fölet, och hade även tänkt lägga upp någon från V75-dagen, men USB-kabeln var i en vecka spårlöst försvunnen. Jag hade börjat slita mitt hår (och det lossnade faktiskt en del! Kan människor också fälla "vårhåret"?) när jag hittade den under en ryggsäck i datarummet. Men nu så! Jag ska bara föra över de många hundra bilderna och gå igenom de... Suck. Det blir så med föl och fina hästar på V75. Jag kan inte rå för det.

Idag kom mina nya glasögon. Mina billiga, men fina, glasögon från Favoptic. Snabbt gick det! Det enda som jag är lite missnöjd med är att håret fastnar i skalmarna, men vad fasen, allt kan ju inte vara perfekt. De kommer att duga långt som de är.

JoP protesterar. Fakse tvångsströk sedan. Det är intressant, det här med propositionerna, och vet någon hur pratet gick om finnhästarna? Sleipner skulle väl diskutera just det på årsstämman, men jag har inte hittat någon rapport om det.

Fölbilderna är från den 29:e, så hon är väl dryga dygnet gammal här. Jag ska fortsätta med att rensa bilder, jag tror jag har lite nyare också. Och så fanns det ju några fina från V75!

Namnförslagen jag gillar bäst hittills är Fenja och Vilja.
Fenja var i nordisk mytologi en jättinna som med sin syster Menja malde guld åt kungen Frode. (Fenjasmjöl eller Menjasmjöl = guld)
Vilja kommer från farfarsmor som alltså är Moe Vilja. Och en ny version av henne skulle man ju gärna vilja ha! 23 starter med resultaten 10-5-0-5 och 510.200 nKr inkört. Inte helt pjåkigt!

Inga kommentarer: