måndag 7 februari 2011

Man ska aldrig ge upp!

Nu gör jag ett nytt försök. Mål: ett blogginlägg per vecka. Det borde jag rimligtvis klara av.

Februari är vanligtvis en skit-månad. Vinter, ni vet. Och så intalar man sig själv att det är en kort månad bara för att den saknar tre dagar, men den är ju likafullt 4 veckor lång!
Nåja, i år är det inte så farligt. Jag har nyss fått gå på mitt nya schema på Posten, vilket innebär att jag bara jobbar till 12 och har eftermiddagarna ledigt! Underbart! Tillsammans med Tidningstjänst på morgonen blir det som en vanlig arbetsdag, något bakåtskjuten, men likaväl.

Nästa positiva händelse är Frankrike-resan den 22 februari. Furir kvalade nämligen in till kallblodsloppen i Paris, och det på ett minst sagt lovande sätt. Tillsammans med Ares R.B., Vålsvarten och inbjudne Lix Mollyn ska han representera Sverige på Vincennes. Norska laget består av Greis Vinn, Ramstad Loke, Vinning Tor och Ara Faks och det finska av Hovimäki (har vi ju sett förut), Feelis, Tähen Tuuri och Veeran Tuuro.
Jag ska ner och har lyckats lura med mig de tre musketörerna med löften om det mesta. Vi åker redan på måndagen och är i Paris på tisdag för att sedan åka hem under söndagen, så det andra loppet, Prix des Pays Nordiques, missar jag. Meeeen, det får man ta. Torsdagen ska i alla fall spenderas på travbanan.
De andra dagarna ligger väl öppna än så länge, men lär bli späckade. Jag har väl egentligen bara tre önskemål; Notre Dame, en sån där stor hatt och en trip upp till Omaha Beach. Sarah ville upp i Eiffeltornet, Susanne pratade om Montmartre och Isabelle skulle jag tippa på vill till nåt vinställe. Det enda som jag INTE har tänkt se är Mona-Lisa och Louvren. Överskattat och ocoolt!

Hopp vidare, men lite appropå resor; jag har köpt bil! En fin, grön kombi som ska ta mig till valsafarin i Norge, Kiviks Musteri och förhoppningsvis även Köpenhamn. Yäh!
Men närmsta resan blir till Skellefteå i helgen. Sarah har bevakat släppet av biljetterna till 127 timmar och vi ska dit på premiären är det tänkt (om allt går som det ska). Och sen är det Black Swan som gäller, och i sommar måste, måste, måste jag se den här! Jag ser trailern varannan dag för att jag blir så glad av den och kan nog snart replikerna utantill.
Och för de som tycker att det är nördigt; nördigt är totally inne nu.

Nu ska jag fika, läsa lite ur North & South, fika lite till, kanske se Mulan, och så måste jag nog ta en fika därefter också... Fika är najs!

3 kommentarer:

isabelle sa...

nördigt är totally inne! du är helrätt i vår!

Helena sa...

Lycka till i Frankrike! Håller tummen!

Tovig sa...

Tack så mkt, gärna 2 tummar! Och alla tår! ;)