måndag 21 februari 2011

Laddar för start.

Takeoff!
Alldeles strax!

Njae, på typ 1 timma och 15 minuter är det väl sagt, så jag hinner med en massa till innan allt ska packas i bilen. Jag ska gå igenom packningen en gång till, skriva ut alla beskrivningar och allt info, åka upp till stallet och klappa och godismata mina djur och sen ska jag förbi bibblan och se om det finns några bra ljudböcker som jag kan låna med mig.
Och sen ska jag hämta upp neandertalarna. Ska försöka lära de lite hästspråk så de inte är helt borta, och så får Isabelle och Susanne lära mig lite franska, då kanske vi kan samarbeta oss till någon form av förståelse på Vincennes.

Kameran är med, jag hoppas på att kunna dokumentera det mesta vi ska ge oss på där nere. Jag hoppas också att det finns bra utbud med objektiv i Umeå, där vi ska pausa och handla lite på vägen ner, för jag saknar ett lite mer "allround" objektiv som kan användas i själva staden. Och pappas fick jag inte låna... Han menar att Paris är ett tjuvaktigt ställe där man kan bli av med grejor i ett nafs om man inte passar sig. Jag tror jag ska sätta lås av alla möjliga slag på min ryggsäck!

Jag gick igenom bilen igår och kunde inte hitta några större orosmoln. Jag fick fylla på lite kylarvätska och ska även hälla i lite mer spolarvätska, men annars verkar Gröna Faran II vara i utmärkt skick. Jag fick gräma mig lite över rosten som kan anas på vissa ställen, men några kofläckar är det inte och det påverkar ju inte hur bilen går, så jag ska försöka glömma bort det.
Jag har även förhört mig om vad jag kan behöva på nervägen (för bilen alltså), men pappa fnös bara. Med viss distans så måste jag också säga att jag kanske var lite fjantig.

Nä, nu orkar jag inte mer. Slut-såsat, nu är det järnet upp till stallet!
Au revoir och allt det där, jag ska ha det skitbra i Paris och inte tänka på alla de stackars människorna som ska slita vidare här uppe i kylan.

Inga kommentarer: