torsdag 29 juli 2010

Semester är en lyxvara.

Urk. Jag är less på post. Och tidningar för den delen.
Imorgon är den sista dagen med det här konstiga systemet där jag kör post i större delen av Malå, nästa vecka är vi tillbaka till det normala. Och vad jag längtar!!!
För nu börjar det kännas i kroppen att det varit en del slit i 4 veckor. För varje helg som gått har kroppen återhämtat sig allt sämre efter jobbarveckan, och när vi idag (åter igen!) fick dela ut reklam (= gå till varenda j*vla postlåda, även de på 3:e våningen) gick det riktigt segt. Jag behövde bara gå en halvtimmas övertid, men var helt slut när jag skulle cykla hem från jobbet. Så jag gick istället. Drog benen efter mig hemma i huset och kom iväg till stallet alldeles för sent. Jag prioriterade Boels snabbjobb och Jänta fick vila istället. Inte för att det faktiskt gör så mycket längre, utegången dygnet runt gör underverk!
Boel kändes rasande fin, precis som i tisdags, och nu ska det ridas fram till nästa snabbjobb, förhoppningsvis håller känslan i sig.

Vi har börjat bli lite oroliga över Piteå-helgen. Vädret ser inte alls särskilt lovande ut och värst ska det naturligtvis vara på lördag; den enda kvällen jag ska ut.
Men! Läs här vad som stod i Norrans horoskop idag: "Goda tecken för nöjes- och sällskapsliv. Räkna även med ett uppsving för kärleksaffärer och romantiska upplevelser."
Vad skönt att veta redan i förväg att jag får en dejt med gitarristen eller pianisten (syntesisten?) i The Sounds så att jag har något att se fram emot.

Jobbet har gjort mig kaxig på Sudoku-fronten. Efter att ha löst alla Norrans sudokun varje lunch kände jag mig stensäker på att Allers sudokun skulle bli a piece of cake. Jag började med de lätta ändå. Bara för att det skulle gå snabbt.
Och fick en bra smäll på käften. Gamm-tanterna som pysslar med de här tidningarna är hardcore, riktiga genier. För så där tvärlätta var de inte... Fast det är bra att någonting tar ner mig på jorden igen, annars hade jag väl sett ut som en luftballong på 100 meters höjd.

Fredag imorgon, då väntar jobb och sen galopparbete med Jänta på eftermiddagen. Yäh!

Inga kommentarer: