tisdag 20 juli 2010

Det spås inte gott!

När jag vaknade idag var jag en smartare person än vad jag var igår. Det borde rimligtvis ha känts bra, men det gjorde det inte.

Jag, Susanne och Elin åkte nämligen till Adak för att se bio. Alice i Underlandet, som gick klockan 11 på kvällen. Jag, som gjort något liknande förut, tänkte att det nog skulle gå fint, filmen kunde ju inte vara så lång! Det var den visserligen inte heller, men vi kom ändå inte hem förrän klockan 2 på natten på grund av problem med rullar och ljud eller vad det nu var...
Det blev alltså cirka 2 timmars sömn innan jag var tvungen att kliva upp för jobb nummer 1. Sedan järnet hem, kasta sig i säng och försöka sova 2 timmar till innan jag började på Posten. Det blev en tung dag, kan jag lova.
Nu är jag en erfarenhet rikare, i för sig en överflödig sådan, eftersom jag redan gjort det här tidigare och BORDE VETA BÄTTRE! Jag vet ju att jag skulle känna mig halvdöd under dagen, varför i all världen vill någon utsätta sig själv för något sånt?! Kanske är vi självplågare allihopa.
Nästa gång, ja, då ska jag minsann stå emot frestelsen.

Dagen blev inte bättre när min kollega på Posten deklarerade att det från och med fredag skulle vara rötmånad.
Huh? Jag hade aldrig hört det ordet, men blev snabbt upplyst om att det är då skörden blir förstörd och maten ruttnar och allt annat dåligt passar på att hända.
Precis sånt man vill höra inför en lång jobbardag! Kan ni tänka er vilken entusiasm som sprudlade ur mig när jag körde bilen idag?! Nej, inte jag heller, och jag befann mig ändå väldigt nära.

Imorgon startar Baron på Skelleftetravet i Stall Bodbäcks lopp. Jag hade gärna varit där och sett spektaklet, men jag (behöver jag verkligen avsluta meningen?) jobbar ju. Urk.
Istället hoppas jag få se Furir starta på samma bana på måndag. Han går ut i ett av Dubbelcupens meeting. Tyvärr över kort distans, vilket kan vara till nackdel för honom, vars akilleshäl är starten. Motståndet är ju heller inte en barnlek längre. Jan-Olov Persson kommer upp med sin Eldfaksen samt nye avelshingsten Troll Tarzan, som jag är fasligt nyfiken på! Vore väldigt roligt att se honom live!
På första volten hittar vi även tre finnar, Troll Tarzan och några fler, på andra volten står Furir och Eldfaksen bredvid varandra tillsammans med ytterligare tre hästar och på sista volten hittar man Kjölstad Spik bland tre.
Som sagt, inte raka vägen till segern längre.

PDOL är ett bekymmersamt ärende just nu. De allra flesta kommer att tälta, och det skulle inte förvåna mig om jag också hamnar i ett tält i slutändan, men vad tusan! Jag hatar att tälta! Och tänk om det regnar som förra året... Usch, en sådan oangenäm tanke kan få vem som helst att tvivla på om det är värt att åka dit. Jag missar ju dessutom Dead by April, festivalens klart bästa artist, eftersom att de spelar på torsdag, dvs. jobbardag! På lördag är det Kent och The Sounds som uppträder på stora scenen och Adept och Lazee på en mindre (ja, det var några till oxå, men de kommer jag inte ihåg). Suuuck!

Nu ska jag ut och promenera och lyssna på musik i min nya mobil, som jag gillar allt mer!

Inga kommentarer: