onsdag 21 april 2010

Är det verkligen brist på jobb?

Det var väl för mycket begärt att livet skulle vara lätt och okomplicerat så här på vårkanten?!
Tidningstjänst ringde idag och erbjöd mig fast tjänst. Typ. De ville veta hur det skulle bli till sommaren (vilket jag inte kan svara på förrän jag vet hur det blir på Posten) och hur det såg ut till hösten (vilket jag inte kan svara på förrän jag vet vart jag tagit mig in). Jag hatar att inte veta någonting alls och bli tvungen att välja på det!

Min plan är att prata med min postchef för att i alla fall bestämma mig för sommaren. Blir det inte så slitigt på Posten kan jag ju lätt ha 2 jobb. Och så får jag hoppas att båda arbetsgivaren kan vänta till i juni, juli med besked om hösten...

Har hunnit vara uppe i stallet och våndats över hur fet Boel har blivit, och nu sitter jag och väntar på att Judith blir klar med Tex så att jag får äta nån gång! Blodpudding och allt, det var ju evigheter sen sist...

Och just ja, mitt objektiv är i Ånge. Sist något av min paket var i Ånge (Hööks, om jag minns rätt) så tog det bara någon dag så var det uppe. Hoppas, hoppas!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, Tove,
det är dags du får eget så att jag kan hälsa på dig och gå dig lite på nerverna med min närvaro. Det var längesen./MMS