tisdag 20 april 2010

Nu laddar vi inför helgen!

Tre dagar ledigt från Posten (inte från Tidningstjänst) och jag befinner mig i något slags paradis! Ta det lugnt och bara slappa, jag hinner läsa böcker och tidningar och promenera i evigheter och... städa. Och en massa sånt som inte är så roligt, men som helt klart är enklare att göra nu än när man har fullt upp med jobb och hästar och simning.

Den här veckan och nästa har jag alla mina tre avslutningar på simhallen. Plaskisgruppens avslutning är redan avklarad, härnäst väntar sim 1:ans. Det ska bli skönt, särskilt nu när det verkar vara fint väder för jämnan. Inte vill man in i ett klorigt badhus då.

Färden ner till Östersund med Snurran blev lättsam. Jänta tyckte nog det var lite spännande för hon pratade ovanligt mycket, särskilt när vi stannade och man närmade sig frontdörren. Väl framme på stuteriet skötte hon sig exemplariskt, även om det märktes att hon var lite spänd. Hon fick sällskap av två andra ston direkt, och ärligt talat såg hon ut som ett högklassigt fullblod bredvid sina kamrater. Vältränad i jämförelse, borstad och dessutom utan den långa vinterpälsen som leran så lätt fastnar i. Jo, de andra såg ut som hennes direkta motsatser.
Lite sorgligt, för nu tar det ju ett tag innan hon kommer hem igen.
De två första dagarna fick jag gå och titta in i boxen för jämnan, innan jag kom på varför så trodde jag att hon låg ner...

Startlistorna till V75 är uppe, och det blir en minst sagt trevlig sportslig dag! Baron ska tävla mot kulltopparna och Furir möter naturligtvis riktigt bra hästar, han också. Eller vad sägs om Stamping, Mjölner Turbo, Eld Kevin, Ulvsås Elvis och Kasper Mollyn?
På varmblodssidan kommer besök i form av Maharajah, Marshland, Acclaim (titelhållare i Guldbjörken), Reven D'Amour, Colombian Necktie, Dig for Dollars och en hel drös med andra sörlänningar.
Busslasset blev inte riktigt så stort som man kunnat hoppats på, men det räcker för att hela spektaklet ska gå runt för arrangören, dvs. Ytterbergs Ryttarförening.

Förhoppningsvis hinner jag få mitt nya objektiv innan lördagen, igår morse satte jag mig ner och beställde ett Sigma 70-300 (och en massa bokstäver och siffror till det naturligtvis), och det skulle inte sitta helt fel om vi endast har plats på publiksidan.

På lördag kväll har Johanna från Adak födelsedagsparty, hon fyller Systembolaget. Jag tror jag ska ha nog med ork för att köra dit en sväng och gratta henne. Jag är ju numera helt ledig på söndagarna, så...

Nä, nu går det inte att såsa på här framför datorn längre. Ut i finvädret!

Inga kommentarer: