lördag 18 oktober 2008

Bild från premien.

Här kommer då en av två bilder som jag fick på våra två små stjärnor, tillsammans. Var för sig fick jag ngra fler, men de var inte så sugna på att springa bredvid varandra i övrigt. Här är de inne på andra varvet i premieloppet, Barre har just galopperat men ställt sig och vi står och oroar oss för att han ska ta sig en galopp igen.
Kurvan efter, alltså i sista, hoppade Boel och tog sig en galopptur, men ställde sig och gick fint längs raksträckan. Östman körde ifrån med Baron, vilket nog var klokt, den lille mannen fixade ju inte rikgit spö-viftningarna... ;)

Idag har jag ägnat mig åt lite städning bland täckena, och så har hästarna motionerats. Red dressyr på Furre, han är aningen svår-aktiverad i paddocken, springer och tycker att det är rätt tråkigt och visar inte riktigt den energi som jag vet att han har.
Jänta fick oxå knata runt i paddocken en liten stund, riktigt ambitös var hon, medan Boel och Baron fick gå ut och promenera.

Känns fantastiskt skönt att vara "ledig" en helg, man kan göra bara ingenting på fritiden, för en gångs skull!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj oj oj, så kusken ser ut! XD

Och hur kan Barre-gris vara så vit(gul) på den banan?

/Magda