söndag 2 oktober 2011

Hemmahelg i Norrland.

Så var man tillbaka i ett regnigt Knivsta.
Spenderade ju helgen hemma i Norrland, körde direkt efter tentan (som jag tror gick bra) och hann förbi farmor för en snabb middag innan jag anlände till Malå vid 21-tiden. Bra kört av mig, tyckte jag!

Träffade Sarah och Susanne redan då och lät de skvallra om sin Turkiet-resa. Jag känner mig rätt avundsjuk, för något utland lär jag inte få se skymten av på ett tag. Möjligtvis Tyskland då (vilket iofs räcker bra), men härligt brunbränd som mina två kamrater, det känns långsökt...

Lördagen fick jag tårta till frukost eftersom ett av pappas bonusbarn fyllde år. Sedan packade jag. Efter det promenerade jag runt med Susanne i närmare 2 timmar och tittade bl.a. på de nya lägenheterna som byggs på Furugatan. Förut fanns det ett gult och ett rött område, men nu är det röda området uppfixat och ommålat, så nya namnet är väl "blåa området". Bygget, där de är klara, blev mycket fint och lägenheterna var inte alls pjåkiga.
Sedan packade jag lite mer.
Därefter åkte jag upp en sväng till Ytterberg och hälsade på de fyrbenta. Jänta var en fröjd för ögat (då kanske jag ska påpeka att skönheten ligger i betraktarens öga, för hon är inte direkt i sitt livs form, men det behöver man ju inte vara när man är finast) och jag var tvungen att pyssla lite med henne innan jag mjukstartade med lite packande av hästutrustning.
Sen åkte jag hem och, jo just det, packade.

Urk, jag är så less på att packa efter den här helgen att jag nog aldrig mer kommer vilja flytta någonstans. Och inte blev jag klar med allt heller!
Var är min mångmiljardär med eget flygplan och för mycket fritid när jag behöver honom?
Susanne sa det så bra; "jag skulle vilja att någon plockade upp mig, satte ner mig någon annanstans och sa: här ska du vara ett tag och göra det här." Nu har jag ju redan plockat upp mig själv, placerat mig här i Knivsta och hittat något att göra, men var är den där magiska ryggsäcken från Harry Potter (vild chansning, men det skulle vara i en sådan bok en sådan grej fanns) där man kan stoppa ner böcker, möbler och annat otympligt utan att det tar någon plats? Kan inte någon plocka upp alla mina grejor i Norrland, hitta ett bra lager här nere och sätta ner de där?

Inga kommentarer: