måndag 25 april 2011

Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med ledigheten.

Chockbesked: jag har varit ledig hela helgen! HEEELA HELGEN!!
Sen lunchtid i torsdags faktiskt. Till imorgon kl. 07.00.
Jag hade panik i torsdags när jag insåg hur mkt tid jag skulle ha, och hur lite jag hade inplanerat. Jag menar; jag hade kunnat köra till Norge, eller åkt ner till mamma över helgen, eller gjort något annat kul. Om jag bara hade vetat att det var en sån här helg lite tidigare... För har man inte planerat i tid får man inga billiga flygbiljetter, och inga kompisar som följer en eftersom att de inte tagit ledigt.
Jag trodde det skulle bli en lång helg av leda, men faktiskt inte. Jag har sysselsatt mig och förstår inte alls hur det kunde gå så snabbt!?

I fredags fick grannstallet tillökning i form av ett stoföl efter Mörtvedt Jerkeld. Mamma är förstföderskan Kallina e.Qvadrigo ue.Atom Vinter. Har hunnit se henne som snabbast inne i stallet, och hon såg mycket fin ut!

Alltid kul med föl, och det börjar dra ihop sig för Jänta också. Mjölken rinner efter bakbenen och hon är tröttare än normalt. Jag vågar dock inte gissa på något datum, eftersom att hon är väldigt duktig på att knipa. Hon är rätt stor, men det är ju 5:e fölet, och jag tror faktiskt att den här kommer att bli lite mindre än Majoren. Det hoppas jag också, alltför stora ska de inte vara!
Jag hoppas innerligt att pappan, Bork Odin, ska få ordning på formen också. Senaste starten blev han struken, och starten före det var han långt bakom den vinnande Norheim Faksen (som iofs var helt outstanding då).

Nu när jag haft så mycket tid över (nåja) har jag tagit mig tid att påta lite med bilderna från Östersund i höstas. Jag hittade bland annat bilder på den ovan nämnda Mörtvedt Jerkeld. FANTASTISKT vacker i verkligheten, finare än på bild!















Jag hittade även några bilder på B.W.Gulliver, han med den roliga stammen (e.Lome Kongen u.Gullan Fax ue.Järvsöfaks)





















Jag ska fortsätta med bilderna imorgon tror jag, det fanns mycket roligt i den mappen! Och i senare mappar också, det finns mycket jag inte laddat upp!

Nu blev det bråttom. En kompis eller två ringde just och ville på bio ikväll. Den tidigare som går kl. 18.10, så nu ska det bokas och ringas runt och kontrolleras och så småningom förhoppningsvis även köras dit. Skellefteå alltså. Rödluvan är det som gäller, vi får se om den är som kritikerna säger (inte så bra), eller om den faktiskt kan sätta lite skräck i en.

1 kommentar:

Nina sa...

Åh, fina bilder, skicka gärna till mig!