tisdag 19 juli 2011

Kan det månne gå vägen?

Förra veckan var spännande. Jag befann mig fortfarande i Tyskland (på en underbart härlig semester!) när först Baron vann ett lopp under tisdagen, och en dag senare (tårfylld morgon när vi påbörjade resan hem) vann Furir Guldtäcket på Dannero! Häftigt! Särskilt med tanke på att uppgiften kändes, om inte omöjlig, så nästan det.

Och på fredagen fick jag första urvalsbeskedet från Högskoleverket... 6:e reserv på veterinär! Det kändes som en seger bara det! Med lite distans till det börjar jag naturligtvis bli orolig, det är ändå 6 personer som måste hoppa av för att jag ska få plats... Men hoppas gör jag än, och har jag inte kommit fram i listan vid nästa urval, i början på augusti, så får jag ta fram en reservplan av något slag. Jag är ju nu egentligen antagen i Umeå, på arkitektprogrammet, men vem vill gå nåt sånt när man har chans på veterinär!

Ska inte ordbajsa mer, känns som att jag har så mycket att göra! (Fast jag är inte säker på att jag verkligen har det...)

1 kommentar:

Nina sa...

Hoppas du kommer in, håller alla tummar för dig.
Arkitekt är roligt det med, men det är alltid bra att känna en veterinär med :)