måndag 22 september 2008

Väck mig när september är slut...

För snart är det oktober!!! :O
Tiden har gått rekordsnabbt i år, och jag har verkligen inte hunnit med! Träden blev gula på en natt, tyckte jag, och nu börjar det faktiskt se väldigt kalt ut på en del. Det är ju rent av för tragiskt.

Fullt ös i skolan, i veckan har vi två prov, i de äckliga ämnena matte och fysik. Dock fick vi vara hemma i Malå för matteprovet, och vi slipper 2 kemilektioner i veckan. En demonstrerande tal ska vi oxå redovisa, på onsdag, och jag funderar på att göra mitt om hur man opererar blindtarmen. Fråga mig inte varifrån jag fick den idén, men jag misstänker att det bor en eller två genismurfar i min skrynkliga hjärna.
Vet ni förresten VARFÖR hjärnan är skrynklig? För att ytan ska bli större, så man rymmer mer. Jag hoppas att min är jätte-skrynklig.

Jag ville så gärna skriva att mina fonder har gått upp (för det hade de sist jag kollade) men idag ser det mindre positivt ut... *suck* Jag har ju som krav att de ska nå ett visst värde innan jag säljer ut allt och sätter in på sparkontot.

Hästvärlden ser däremot bra ut.
2-åringarna var på unghästvisning för någon vecka sen, Baron blev klass 1:a och Boel klass 2:a, båda två skötte sig relativt fint. Veckan därefter var vi nere med Furre på snabbjobb, och han gick kanon!!! Tror aldrig jag sett honom trava så fint och rent tidigare, som en klocka! Baron sprang och skuttade och struttade och gjorde annat, ngnting stämmer inte riktigt för honom men han ska få gå premien ändå den 30 på Skelleftetravet.
Boel ska väl förhoppningsvis oxå få hinna gå premien, men som det är nu finns det faktiskt inte tid att ta in henne till travet för snabbjobb, så vi får se om det löser sig innan den sista oktober. Imorgon, på PA-dagen, ska hon få gå ett snabbjobb hemma, sen får hon vila från torsdag till söndag. Vill att karleden ska vara helt ren innan vi börjar om igen (hon har ngra små kvisslor), och så kan hon behöva vila lite oxå.

Jag har nu fått se farbror Julias häst på lite närmare håll, både på ont och gott. Såg ngra ridbilder som min kära lillasyster tagit på henne, bl.a. Det är en bra stilig häst, även om hon är en tant brun, hon med. Julia tycks samla på sig bruna tanter och farbröder.
Blev lite motiverad av att se den damen, och Furir är ju som trevlig att rida, så nu sitter jag och tittar på ridhästannonser lite smått. Jag har naturligtvis ingen tid för ett sådant bortskämt djur, men kika går ju alltid.

Körkortet har varit en stor befrielse de senaste veckorna. Jag har ju bl.a. varit inne i Skellefteå på V75 med min syster, fick en hel del fina bilder (se bilden på Aldermarin här bredvid) och såg Hot Tub, hästen som är världens bästa i monté för dagen. Jag har även varit fyllechaffis, till både Arvidsjaur och Lycksele. Lycksele så sent som i lördags, då jag körde mina kära vänner Isabelle och Sarah till våran andra kära vän Susanne, som hade födelsedagsfest för en av sina kompisar. Jag fick köra Isabelles diesel-truck, jädrar vilken gangsta-bil, synd bara att den var vit...

Jag ska vara duktig och uppdatera snart igen, men ikväll ska det pluggas och tränas och göras annat.

Inga kommentarer: